sunnuntai 19. huhtikuuta 2015

#Oikeanainen

Edellisellä kerralla otin kantaa siihen erään bloggaajan tissipostaukseen, nyt päätin osallistua But I'm a human not a sandwich- blogin kirjoittajan Iinan aloittamaan #oikeanainen- haasteeseen. Tätä hetken kelasin että osallistunko vai en, mutta osallistumaan nyt sitten päädyin.



Millanen sitten on oikea nainen? Median mukaan sellanen, joka on pitkä, muttei kuitenkaan liian pitkä, hoikkavartaloinen, mut ei liian laiha ja naisella pitäisi olla isot rinnat ja kiinteä lihaksikas peppu. Mut se on vaan median kuva. Mä olen kaukana median luomasta ihannenaisesta. Mä saattasin pituudessa (170cm) vielä just ja just mahtuakin siihen muottiin, mutta siihen se sitten jääkin; Mun masua ei pyykkilaudaksi voi sanoa parhaalla tahdollakaan, mulla ei koskaan ole ollut mitkään järin suuret rinnat ja ne on vielä eri paria, ja takamus kaipais ainakin tuhatta kyykkyä. Silti mutkin on sukupuoleltani määritelty naiseks.

Mä olen saanut kyllä kuulla huomautteluja mun ulkonäöstäkin; Kuinka mä olen aivan älyttömän pitkä (ja huom huom tunnen monia paljon itseäni pidempiäkin tyttöjä/naisia) ja kuinka mun jalan koko on niin suuri, että lasketellessa en tarvitsis edes suksia, tai kuinka seuraavan kerran kenkiä ostaessa pitää mennä kanoottikauppaan, että mulle löytyis sopivan kokoset. Ja niin, mun jalka on kooltaan n. 42, eli se on iso. Vielä isommalta mun jalat näyttää siks, että mulla on lättäjalka, minkä takia olen joutunut käyttämään erikoispohjallisia, tai sellaisia pyöreäpohjaisia kenkiä. Ja varsinkin jälkimmäisille naurettiin yläasteella koko ajan. Mä en myöskään meikkaa kovin usein, niin kuin median luoma ihannenainen tekee ja muistankin kuulleeni joskus että mun pitäis meikata useammin, koska näytän kuulemma paremmalta silloin. Siis anteeks mitä? Mihin on kadonnut luonnollisuus?

Ala- asteen lopussa yks syy mun kiusaamiseen oli se, että mun kroppa kehitty paljon nopeemmin, kun monella muulla tytöllä. Siitä mä sain kuulla jatkuvasti ja jo silloin sain jatkuvaa painetta niskaani. Monet mun luokan tytöt nauro mulle, koska en meikannut. Ja me siis oltiin vasta viitos-kuutosluokkalaisia! Mä olin vielä lapsi!

Mä olen kaukana median muotista, mutta mäkin olen nainen. Ja mä en edes haluais sellaseen muottiin, jossa ei ajatella ollenkaan pintaa syvemmälle. Nykyään ihmiset mun ympärillä arvostaa mua mun luonteen, ei ulkonäön takia. Oon saanut jopa kehuja siitä, kun en ole samanlainen meikkipelle, mitä jotkut on.

Joko sä oot osallistunu tähän haasteeseen? Jos et,niin tässä vielä ihanan Iinan ohjeet:
 
Ottakaa kuva itsestänne, postatkaa se tekstin kanssa tai ilman blogiin tai somekanaviin hashtagilla #OIKEANAINEN. Näytetään medialle miltä näyttää oikea nainen, koska jokainen nainen on oikea nainen 

2 kommenttia: