keskiviikko 12. elokuuta 2015

Back 2 School- kuulumiset

Heisulivei taas ja anteeksi kun en tullut päivittämään ennen tiistaita, vaikka lupasin. Turha vedota kiireseen, koska se ei oo varsinaisesti vielä alkanut (alkaa kyllä ihan lähiaikoina joten jatkossa se on todennäkösin syy miksei musta kuulu mitään). Tosiasiassa mulla vaan oli inspiraatio ihan hukassa. En vaan keksiny mitään mistä kirjottaa.

Anyway, mulla alkoi eilen abivuosi, vaikka tänään alkoikin varsinaisesti vasta tunnit. Ei nyt oo ihan kauhee jakso alkamassa, koska päivät pääasiassa sen 3x 75 minuuttia pitkiä, mikä ei oo juuri mitään enää lukiossa. Eniten mulla tuleekin aikaa viemään syksyn kirjoituksiin valmistautuminen ja eximian kertauskurssit. No, onneks meidän koulu järjestää musikaalin, johon mä osallistun niin pääsen pari kertaa viikossa myös treenaamaan tanssia. Ei mee kaikki aika kirjojen ääressä istumiseen :D


Me käytiin Mikkelissä toissa viikonloppuna, niin me ostettiin äidin kanssa mullekin nyt tommonen Fjällraven Kånken- reppu. Siirryin siis monen vuoden tauon jälkeen käyttämään taas varsinaisesti reppua koulussa, kun aikaisempina vuosina oli käytössä koululaukku. Tuntui hieman hassulta, kun ei oo tottunut, mutta eiköhän se tästä :D Toisaalta se siitä "oman tien" kulkemisesta. Näitä reppuja näkee nykyään kaikilla. Mut siinä on jotain, mikä vetää puoleensa.


Kirjoituksista puheenollen, tommonen kiva kasa kirjoja olis luettava tai vähintään jotenkin käytävä läpi ennen ens kuuta. Voi Mamma Mia! Vaikka mä alotin lukemaan jo aikaa sitten, niin silti tää tuntuu ihan loppumattomalta urakalta. D: Tuntuu että pitäis muistaa niin paljon kaikkee, etten tuu ylppäreissä muistamaan yhtään mitään. Ja tohon päälle vielä normaali koeviikko. Jos mä en tän jälkeen ole kuollut, niin en sitten minkään jälkeen. Ja keväällä olis vielä part 2 edessä. Äitii!!






Oon aina rakastanut musiikkia, mut viimeaikojen eri syistä johtuvien stressailujen aikana oonn huomannut musiikista tulleen mulle entistäkin tärkeempää. Se saa mut ajattelemaan jotain ihan muuta ja unohdan sen ainaisen stressaamisen kaikesta. Ja nyt kun mäkin sain vihdoin spotifyn niin sitä musaa tulee kuunneltua entistäkin enemmän. Koulumatka menee napit korvissa ja läksyt tehdään kuunnellen musaa bluetooth- kaiuttimesta. Kyllä vaan auttaa keskittymään paremmin :)

Muuten ei oo mitään erityistä taahtunut viimiseen pariin päivään. Näin toissapäivänä yhtä kaveria, joka pääs Vaasaan jatko-opiskelemaan, niin se lähtee huomenna sinne. Tarkotus olis vielä tänään ehtiä nopeesti moikkaamaan, mikäli hän pöytien ym. purkamisten ja autoon lastaamisen lomassa kerkiäisi. Sen lisäks näin eilen illalla mun yhtä todella hyvää ystävää keskustassa. Sekin on mulle, kuin isoveli ja tällä hetkellä mun kotipaikkakunnalta ainoa johon luotan, mutta nykyään sitä näkee ehkä kerran kuussa sen kiireiden takia. Kokki kun on niin se on ihan jatkuvasti töissä. Harmittaa sinänsä. Sillon kun se vielä opiskeli niin tuli Wanhassa Pappilassa nähtyä yleensä kerran viikossa, mutta sitten kun valmistu ja lähti töihin niin ei sitä kauheesti enää nää :/ Varsinkaan kun kumpikaan meistä ei juuri pappilassa enää käy ja jos käykin, niin ne on semmosia max puolen tunnin mittasia hetkiä (mulla) kun siellä on. Tää herra ei yleensä enää viihdy pariakymmentä minuuttia kauempaa.

Tuun takasin jossain vaiheessa. On luonnoksissa yks teksti, jonka idean sain yhdestä toisesta blogista, mutta sen kanssa kestää vielä hetken. Viikonlopun suunnitelmista sen verran, että me käydään Tuusulan taiteiden yössä, Helsingin ravintolapäivässä ja Helsinki International Airshow'ssa. Niistä lisää silloin!

Muita kirjoituksista stressaavia? 
Tai jos palasit kouluun tai alotit uudessa opinahjossa, niin miten on lähtenyt sujumaan?

~Julia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti