maanantai 24. elokuuta 2015

Challenge: Leave Kerava, leave Finland - Decision: Accepted

Mä olen kurkkuani myöten täynnä tän kylän touhuja. Mut tunnetaan täällä niin sanotusti pikkusen liian hyvin ja kiitos hitusen sotkusen elämäntilanteeni on muutamakin ihminen mulle sanonut, että mä tarvitsen tauon. Mä tarvitsen tauon ihan kaikesta tän kaupungin asioista ja ennen kaikkea niistä ihmisistä. Paikassa jossa puskaradio ja sen "fakta"tiedot tulee nopeemmin ihmisten tietoon, kun uutiset televisiossa, on todellakin jotain mätää ja pahasti. Ja jos omat ongelmat ei riitä, niin ystävällä on asiat vielä enemmän päin prinkkalaa kun mulla ja nekin tavallaan heijastelee muhun. Tarkemmin en aijo selittää.

Mä olen ehkä vihdoinkin keksinyt paikan minne lähteä lukion jälkeen opiskelemaan. Mä taisin yhessä postauksessa kertoo, että saattaisin haluta lentäjäks ja siinä kohtaa mietin vielä Scandic Wingsiä, mutta kiitos Googlen oon löytänyt keinon lähteä sittenkin ulkomaille opintojen perässä. Mä haluun lähteä Norjaan. Siellä toimii lentäjäkoulu nimeltä Pilot Flight Academy jossa opetus tapahtuu englanninkielellä. Norja on kallis maa sen mä tiedän, mutta Pilot Flight Academyssakin opiskellessa mä saisin Kelan asumis- ja opintotukia, niin en olis ihan puilla paljailla siellä ollessa. Ja jos mä lähtisin Norjaan, mä pääsisin vihdoin jättämään tän kylän sotkut taakseni ja alottamaan kokonaan alusta paikassa, missä kukaan ei tunne mua.

Toki mulla on varavaihtoehto, jos en Norjaan pääsisikään. Mulla on edelleen mielessä se toimittajankoulutus, mutta sillonkaan mä en oo jäämässä Suomeen, vaan suunta olis todennäkösimmin jonnekkin päin Brittein saaria. Suomeen en oo siis jäämässä kävi mitä kävi.

Niin koomiselta kun se kuullostaakin, tällä hetkellä mä viihdyn aika hyvin koulukirjojen parissa. Tai ainakin niiden aineiden kirjojen, jotka kirjotan nyt syksyllä, eli terveystiedon ja englannin. Kävin tutkimassa molempien pisterajoja eri arvosanoihin ja huomasin, että esimerkiks terveystietoon ei oo viime vuosina tarvinnut kun noin kolmisenkymmentä pistettä, että saa L:n. Englantiin nyt tarvii yli kaks ja puolsataa, mutta toisaalta me ollaan tehty enkun yo-paketteja tunneilla ja kotona ja musta tuntuu että ne on olleet paikoitellen jopa helpompia, kun kurssikokeet. Joka tapauksessa mä aijon enkkuun panostaa, koska tahdon päästä tonne Pilot Flight Academy'n ja sattuneesta syystä ne vaatii hyvän englannintaidon.

Mä alotin eximian abikertauskurssin terveystiedosta viime lauantaina niin me saatiin sieltä tommonen kirjanen, mikä sisältää kaikkien kurssien tärkeimmät asiat. Helppo kerrata ylppäreihin (joihin on muuten enää pari viikkoa, APUA!) tollasesta =) Huomenna alotan myös enkun abikertauskurssin eximiassa niin toivon, että me saataisiin sieltäkin jotain ton tyyppistä materiaalia. Näitä lukuunottamatta oon keskittynyt aika pitkälti YLEn abitreenien sivuilla pyörimiseen, koska esimerkiks enkusta siellä on hyviä tehtäviä kieliopista ym.

Tässä kaikki tältä erää. Torstaina meillä on abien 100 aamua bileet koulussa ja illalla vielä mennään baariin. Siitä lisää sitten myöhemmin =) Nähdään! ^^

~Julia

Ps: Tossa vielä kuva niistä mun kamalasti pelätyistä matikan jutuista joita lentäjänä tarvii osata. Ei ollukkaan ihan mitään tähtitiedettä sentään =)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti