perjantai 21. elokuuta 2015

Elä ja anna elää

...kuvaa mun asennetta itseeni ja muihin ehkä parhaiten. Noin ajattelen jokaisesta ihmisestä riippumatta "rodusta" (=väristä), sukupuolesta, iästä tai muustakaan vastaavasta. Noin ajattelen myöskin homoudesta ja homoista, tai biseksuaaleista ym. Sen takia monet mun ystävistä, jotka edustaa jotain noista vähemmistösuuntautumisista on mulle uskaltaneet asian kertoa. He tietää, että mä en tuomitse heitä, koska ei ole mun asiani tehdä niin, enkä mä haluaisikaan. Ei homous, sen paremmin kuin heterous tee ihmisestä sen kummallisempaa kuin kukaan toinenkaan.

Tämän takia asia josta mä suutun todella pahasti, on se kun mä huomaan miten kapeakatseisia jotkut ihmiset voi olla. Helsingin Sanomat jakoi eilen facebooksivullaan NYT-liitteen jossa on erään tanskalaisen valokuvaajan ottama kuva suutelevasta homoparista taustallaan tämän ihmisoikeuksia polkevan Aito Avioliitto- järjestön teltta. Järjestön, joka sekin herättää mussa niin kiukkusia tunteita, että voisin tehdä kokonaisen blogipostauksen jo siitäkin. Nyt en kuitenkaan paneudu siihen sen enempää, vaan asia josta suutuin on ne kommentit mitä osa ihmisistä sinne kirjoitti. Siis AIKUISET ihmiset haukkuvat toisia kuin pikkulapset. Kommentit, joita seuraavaksi luet ovat ihan suoraan kommentointikentästä otettuja. 


Tästä en viitsi edes kirjoittaa mitään, paitsi ehkä selittää mikä kuvassa on kaunista. Se on se kahden ihmisen välillä esiintyvä rakkaus, joka välittyy kuvasta niin selvästi kuin vaan voi.


Jos homoutta vertaa eläimiin sekaantumiseen niin ollaan menty metsään ja aika pahasti. Kyllä, eläimiin sekaantumista minäkin pidän luonnottomana, mutta homous ei todellakaan kuulu kyseiseen kategoriaan. Homot on ihmisiä ihan niinkuin heterotkin, joten heilläkin on oikeus rakastaa toisiaan.




Nii eli toisin sanoen hetrojenkaan ei pitäisi saada näyttää suuntautumistaan, tai tunteitaan toista kohtaan julkisesti? Koska niinhän hetroparitkin saattaa alvariinsa pussailla toisiaan kaduilla, eikä niille mene kukaan sanomaan mitään. Koska se on normaalia? Vielä parikymmentä vuotta sitten naispappeuskaan ei ollut normaalia, mutta katsokaapa nyt. Homoilla on ihan sama oikeus näyttää tunteensa, kuin hetroillakin.

Eli mun äiti tai isä ei siis voi rakastaa mua oikeasti, kerta aito rakkaus on vaan naisen ja miehen välistä? Heh heh, hyvä vitsi.Jos Luoja on tarkoittanut, että vain nainen ja mies voi rakastaa toisiaan, niin kertokaapa mulle että minkä takia homoutta esiintyy ihmisen lisäksi myös muissa eläimissä, eikä se niille aiheuta minkään sortin kaaosta? Ja tietämättömille: Kyllä, ihminenkin on eläin, vaikka se sen koittaakin niin monin eri keinoin kiistää. Ja oi kyllä, minäkin uskon Jumalaan, mutta meidän seurakunnassa opetettiin jo aikaa sitten, että Raamattuakin on lupa kyseenalaistaa ja omia aivojaan saa käyttää.

Parantuisi? Siis mistä parantuisi? Homous poistettiin Suomessa sairauksista jo aikoja sitten. Tervetuloa 2000- luvulle. Homous EI ole sairaus. Muuta en sano, kuin että mene itse ottamaan selvää jos et mua usko.

Mä luulen, etten todellakaan ole ainoa henkilö, jolla alkaa niin sanotusti kiehua, kun tollasia kommentteja lukee. Niinkun mä sanoin jo aikasemmin, vielä pari vuosikymmentä sitten naispappeuskaan ei ollut "normaalia". Nykyään sitä pidetään käytännössä itsestäänselvyytenä. Mä todellakin toivon, että sama juttu tapahtuisi myös homoavioliittojen kohdalla, kunhan sukupolvet hiukan vaihtuvat. Koska tällä hetkellä sitä suvaitsemattomuutta esiintyy eniten aikuisissa ihmisissä. Nuorille homous on pääasiassa jo ihan arkipäiväinen asia. Joten te "Aina niin viisaat täysikasvuiset": Ottakaa kerrankin nuorista oppia ja alkakaa kunnioittaa erilaisia ihmisiä ja heidän tyyliään elää. Kuten sanottu: Elä ja anna elää, niin kaikilla on paljon helpompaa.

Ja ennenkun tänne iskee se niinkutsuttu shittimyrsky, niin mä voin kertoa, että sensuroin aika paljon omia ajatuksiani, ennenkuin kirjotin tänne yhtään mitään. Koska sillon kun ihmisoikeudet ei toteudu, niin voitte olla varmoja että täältä kuuluu ja lujaa.

~Julia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti