lauantai 15. elokuuta 2015

Helsinki International Airshow ja suuruudenhullu(ko?) tulevaisuudenunelma, taas

Viimeksi kun tuli pientä purkautumista, niin nyt sitten ois vähän rennomman vuoro. Me käytiin nimittäin tänään Helsinki-Malmin lentoasemalla (jonka toiminnan Helsingin kaupunki muuten uhkaa lopettaa! Ei saa!), kun siellä on tän viikonlopun Helsinki International Airshow. Tässä kohtaa huomaa taas tän mun poikamaisuuden, koska kyseisessä tapahtumassa esiintyi myös mm. Isac Elliot ja Benjamin, minkä takia siellä oli kunnon kasa semmosia 12-15v pikkutyttöjä. Mua ei kyseiset artistit kiinnosta pätkän vertaa, vaan koneiden ja lentoesitysten takia sinne nimenomaan halusin. Musta oli/on huisaa katsoa, kun tosi kokeneet taitolentäjät vetelee taivaalla jos minkäsorttista silmukkaa ja syöksyä. Välillä olin ihan varma, että koneet törmää tosiinsa, tai että ne putoaa, mutta väärässä olin. Joka tapauksessa, nyt kuvia sieltä.





Näistä kuvioista, saati lennossa olevista koneista oli sattuneesta syystä hiukan vaikea saada hyvää kuvaa

DC 3 vm. 1940







Toi viimeinen kuva liittyy siihen kysymykseen suuruudenhulluko tulevaisuudenunelma. Mulla vaihtuu nää haaveammatit aika tiuhaan tahtiin, mutta tämä ei toisaalta ole ensimmäinen kerta, kun mietin liikennelentäjän uraa. Ton esitteen bongasin Scandic Wingsin teltasta. Lentäjän koulutus maksaa maltaita ja mansikoita sen mä tiedän, mutta lentäjä myös tienaa aika kivasti ja mikä parasta, pääsee näkemään monia maita, ainakin pikaisesti. Rahaakin enemmän mua ehkä mietityttää ne pääsykokeet, koska hyvän kielitaidon lisäksi avaruudellinen hahmottaminen on tietenki tärkee asia. Mulla se on ollut vähän haastavaa koko pienen ikäni. Kielitaidon kanssa mulla ei ole ongelmaa kuitenkaan. Sen lisäks sieelä kun puhuttiin tästä koulutuksesta, niin se kuuluttaja/juontaja sanoi, että lentoyhtiöt haluaisi myös naispuolisia lentäjiä joukkoihinsa.

Onko mun unelma suuruudenhullu, vai ei?
~Julia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti