torstai 22. tammikuuta 2015

"She whispers warm and tenderly: Please come back to me!"



Mulla on ihan tajuttoman huono omatunto: En yhtää tiiä miks, mut oon tän koko viikon vaa tiuskinu kaikesta Ristolle ja suuttunu ihan pikkuasioistaki. Ihmeen hyvin se on mua sietäny, vaikka oon mä saanu ihan ansaittuja huutojakin aina välillä. Mullon vaa tunne, et kohta ei oo kultaa vierellä jos tää jatkuu. En tosiaan yhtään tiiä minkä takia oon ollu niin huonolla tuulella. Ollaa lähinnä mun takia sit riideltykki melkein joka päivä jostain ja se harmittaa ihan hirveesti. Toivottavasti ensviikko ois ees vähän parempi... :( Anteeks muru! <3 :'(

Sit mua vaivaa ihan hirvee alemmuuskompleksi. Ai miks? Noku mun ikäluokka eli ysikutoset lähtee lukiosta ihan just lukulomalle ja jos mä en ois lähteny vaihtoon niin mä tekisin samoin. Nyt mun valmistuminen viivästyy vuodella ja vaikka mä tiesin tän ku lähin niin en tajunnu kuin paljon se mua sit loppupelis tulikaa häiritsemää. Suurin syy on se, et kohta en tuu näkee muruuni enää koulussa. En haluis vaihtaa viime vuotta pois, mut silti oon ollu tän takii ihan alamais viimisen kuukauden ainaki. Määrällisestihän mun kurssisuoritukset riittäs hyvin valmistumisee, koska sain viime vuodest kursseja hyväksluettuu. Mutta ku ne oli niit syventäviä eikä pakollisia. En edes englannista saanu yhen ainootakaa pakollista kurssii hyväksluettuu ja mä kuitenki vietin 10kk englanninkielisessä maassa. Tiivistetysti: Harmittaa tosi paljon.


Sain tänää vihdoin valmiiks sen julisteen, mistä eilen taisin mainita. Se siis kertoo mun mielipiteen susien metsästyksestä. En siitä tykkää yhtään, kun Suomessa on muutenkin vaan noin 150 sutta jäljellä. Silti joka vuosi myönnetää sudenkaatolupia. Mun mielestä on typerää käyttää suden tappamiseen tekosyynä sitä, että se tappo sun koiran. Metsässä liikkuessa on ihmisen tehtävä pitää huolta siitä, ettei se mahdollisesti vapaana liikkuva koira lähde liian kauas, joten oma moka jos siitä ei pidä huolta. Susi muutenkin välttelee ihmistä normaalisti kun ruttoa ja hyökkää tasan jos sillä on pentuja. Ja joo, kyllä mä tiedän niistä pihoille harhautuneista häirikkösusista, mut niitten perusteella on typerää tuomita kaikkia susia. Mutta, kuva puhukoot puolestaan:

Tässä taitais olla kaikki tälläerää. Lähen viel äidinkaa salille myöhemmin tänää! Nähään taas pian! :)
~mököJulia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti